Kampania SMS, czyli świetny i szybki sposób na dotarcie do szerokiego grona klientów!
Kampania SMS, czyli świetny i szybki sposób na dotarcie do szerokiego grona klientów!
Chyba każdy właściciel firmy zastanawia się, jakie środki marketingowe pozwolą mu na zyskanie nowych klientów i utrzymanie zainteresowania tych, którzy z usług firmy już wcześniej korzystali. Oczywiście nie jest to wcale proste zadanie, nie wystarczy wykonywać akcji marketingowych jednorazowo, a raczej skupić się na długofalowych działaniach, które z czasem przyniosą zauważalne efekty. Jedną z takich możliwości jest skorzystanie z kampanii SMS, czyli z wysyłania wiadomości, które trafiają bezpośrednio do klienta i mogą wzbudzić jego zaufanie. Koszt wykupienia takich usług nie jest wygórowany, a skuteczność może być o wiele wyższa niż choćby w przypadku roznoszenia ulotek. Szacuje się bowiem, że nawet 98% wysyłanych SMS-ów jest odczytywanych przez odbiorców. To naprawdę spore grono potencjalnych klientów. |
Chyba każdy właściciel firmy zastanawia się, jakie środki marketingowe pozwolą mu na zyskanie nowych klientów i utrzymanie zainteresowania tych, którzy z usług firmy już wcześniej korzystali. Oczywiście nie jest to wcale proste zadanie, nie wystarczy wykonywać akcji marketingowych jednorazowo, a raczej skupić się na długofalowych działaniach, które z czasem przyniosą zauważalne efekty. Jedną z takich możliwości jest skorzystanie z kampanii SMS, czyli z wysyłania wiadomości, które trafiają bezpośrednio do klienta i mogą wzbudzić jego zaufanie. Koszt wykupienia takich usług nie jest wygórowany, a skuteczność może być o wiele wyższa niż choćby w przypadku roznoszenia ulotek. Szacuje się bowiem, że nawet 98% wysyłanych SMS-ów jest odczytywanych przez odbiorców. To naprawdę spore grono potencjalnych klientów.
Na czym właściwie polega kampania SMS?
Obecnie kampanie marketingowe prowadzone za pośrednictwem usług mobilnych stają się coraz bardziej popularne, ponieważ dostęp do telefonów komórkowych ma już praktycznie każdy. Wiele osób dostaje SMS-y reklamowe, sztuką jest jednak wysyłanie takich wiadomości, które naprawdę zachęcą do skorzystania z danej oferty i nie okażą się wyłącznie zniechęcającym SPAM-em. Trzeba dobrze przemyśleć treść SMS-ów, najlepiej by łączyły się one z jakąś kampanią promocyjną, dawały rabat na skorzystanie z usługi lub w inny sposób zachęcały klienta do zakupów. 160 znaków dostępnych w standardowej wiadomości tekstowej w zupełności na to wystarczy. Gdybyśmy chcieli sami wysyłać taką ilość wiadomości to niestety, nie dalibyśmy sobie z tym rady nawet siedząc przy telefonie przez kilka godzin dziennie. Kampanie SMS oszczędzają więc sporo czasu i gwarantują wysoką skuteczność. Polegają na masowej wysyłce SMS klientom wyrażającym zgodę na przesyłanie informacji reklamowych, których numery znajdują się w różnorodnych bazach. Oczywiście bazy można wybierać, w zależności od naszych preferencji i od tego, jakiej grupy ludzi docelowo szukamy. SMS-y mają taką samą treść, jednak zawsze ustala ją zleceniodawca. Bardzo często zleceniodawcy dobierają do swojej usługi dedykowany numer telefonu lub wręcz tekst, który wyświetla się odbiorcy w polu „nadawca wiadomości”. Największe kampanie mobilne dotyczą nawet milionów wysłanych SMS-ów! Oczywiście należy odróżniać profesjonalne kampanie SMS od SPAM-u, który w ostatnich latach coraz częściej jest przesyłany na nasze telefony komórkowe i ma na celu wyłącznie naciąganie klienta na drogie SMS-y, a nie przekazywanie oferty handlowej. |
Obecnie kampanie marketingowe prowadzone za pośrednictwem usług mobilnych stają się coraz bardziej popularne, ponieważ dostęp do telefonów komórkowych ma już praktycznie każdy. Wiele osób dostaje SMS-y reklamowe, sztuką jest jednak wysyłanie takich wiadomości, które naprawdę zachęcą do skorzystania z danej oferty i nie okażą się wyłącznie zniechęcającym SPAM-em. Trzeba dobrze przemyśleć treść SMS-ów, najlepiej by łączyły się one z jakąś kampanią promocyjną, dawały rabat na skorzystanie z usługi lub w inny sposób zachęcały klienta do zakupów. 160 znaków dostępnych w standardowej wiadomości tekstowej w zupełności na to wystarczy. Gdybyśmy chcieli sami wysyłać taką ilość wiadomości to niestety, nie dalibyśmy sobie z tym rady nawet siedząc przy telefonie przez kilka godzin dziennie. Kampanie SMS oszczędzają więc sporo czasu i gwarantują wysoką skuteczność. Polegają na masowej wysyłce SMS klientom wyrażającym zgodę na przesyłanie informacji reklamowych, których numery znajdują się w różnorodnych bazach. Oczywiście bazy można wybierać, w zależności od naszych preferencji i od tego, jakiej grupy ludzi docelowo szukamy. SMS-y mają taką samą treść, jednak zawsze ustala ją zleceniodawca. Bardzo często zleceniodawcy dobierają do swojej usługi dedykowany numer telefonu lub wręcz tekst, który wyświetla się odbiorcy w polu „nadawca wiadomości”. Największe kampanie mobilne dotyczą nawet milionów wysłanych SMS-ów! Oczywiście należy odróżniać profesjonalne kampanie SMS od SPAM-u, który w ostatnich latach coraz częściej jest przesyłany na nasze telefony komórkowe i ma na celu wyłącznie naciąganie klienta na drogie SMS-y, a nie przekazywanie oferty handlowej.
Jakie korzyści przynosi kampania SMS?
Szacuje się, że kampanie mobilne są jedną z najtańszych form dotarcia do pojedynczego klienta, a dodatkowo przynoszą widoczne efekty już nawet podczas pierwszego dnia trwania. Nie ma firmy, która po zdecydowaniu się na tę formę marketingu nie odniosła wymiernych korzyści. Kampanie mobilne pozwalają nie tylko na przedstawienie oferty klientowi, mogą przypominać mu o trwających promocjach, służą do przesyłania ofert przeznaczonych dla stałych klientów, mogą również przypominać klientowi o wykonanej rezerwacji czy możliwości odbioru zakupów. Część firm dba o swoich klientów wysyłając im ponadto życzenia świąteczne czy urodzinowe, co okazuje się bardzo miłym gestem, podtrzymującym bliskie relacje. Warto również dodać, że kampania SMS jest prosta do przeprowadzenia, nie wymaga opracowywania wymagających strategii i można rozpocząć taką formę marketingu właściwie od zaraz. Prawie każda osoba posiadająca telefon komórkowy odczytuje wiadomości, natomiast jeśli zainwestujemy przykładowo w ulotki czy rozsyłanie wiadomości drogą e-mailową, na pewno uzyskamy o wiele mniejszą skuteczność reklamy. |
Jakie są koszty przeprowadzenia kampanii SMS?
Koszty kampanii SMS są różne i zazwyczaj zależą od typu wybranego pakietu oraz od liczby przesyłanych wiadomości, ale nigdy nie są to wygórowane sumy, dlatego na tego rodzaju reklamę mogą sobie pozwolić nawet niewielkie firmy. Im więcej wiadomości zlecimy do wysłania, tym tańszy okazuje się pojedynczy SMS. Zazwyczaj cena jednostkowej wiadomości waha się od 7 do 12 groszy, a jedno zamówienie wynosi zwykle 1000 wysłanych SMS-ów. Kampania SMS może opierać się zarówno na SMS wysyłanych do klientów z informacjami i reklamami, na które nie oczekuje się odpowiedzi, ale można również zamówić kampanie z oczekiwaniem od konsumenta wiadomości zwrotnej. Takie wiadomości są nieco droższe od standardowych SMS-ów, ale szacuje się, że nawet 50% odbiorców odpisuje na wiadomości. Można również zdecydować się na SMS-y z możliwością otrzymania odpowiedzi zwrotnej, w wyniku czego zainteresowany klient otrzyma kod rabatowy na określone usługi, a ten który nie chce skorzystać z oferty, może ją po prostu zignorować bez żadnych konsekwencji. Trzeba przyznać, że kampanie SMS mogą przynosić naprawdę spore zyski i są tak zróżnicowane, że każda firma znajdzie w nich wygodną formę reklamy. W obecnych czasach tego typu kampanie stają się jedną z podstawowych form marketingu.