Pocztówki jako forma reklamy
Pocztówki były i nadal są popularne. Możemy za ich pomocą korespondować z najbliższymi a także dzielić się wspomnieniami z wyjazdów, wakacji itp. Pocztówki od zawsze były znakomitą formą zachowania wspomnień z wakacji – wysyłamy je aby złożyć życzenia z okazji urodzin, świąt itp., słać pozdrowienia z wakacji czy też informować kogoś o miejscu w którym się znajdujemy. Pomimo tego, że na odwrocie widokówki znajduje się niewiele miejsca, możemy zamieścić na niej najważniejsze treści.
Czym są i do czego służą pocztówki reklamowe?
Pocztówki reklamowe służą głównie promocji. Możemy umieścić na nich nowy produkt, nową siedzibę firmy lub inną ilustrację przedstawiającą nasze przedsiębiorstwo. Pocztówki reklamowe są również doskonałą formą prezentowania swojej lojalności wobec klienta – w przypadku kontrahentów czy stałych klientów do których posiadamy adres, pocztówki w okresie świąt czy urodzin znacznie poprawiają relację. Pokazujemy wówczas, że myślimy o kimś i poświęcamy czas, aby wysłać mu pocztówkę wraz z życzeniami. Niektóre pocztówki wypisywane są automatycznie – tzn. życzenia i projekt drukowane są łącznie, jedynie podpis wymaga odręcznego autografu prezesa czy dyrektora. Umacnianie więzi z klientem jest ważne, ponieważ dzięki temu możemy być pewniejsi, że nie przejdzie on do konkurencji a może nawet ściągnie do nas większą część klientów. Pocztówki reklamowe nie muszą przedstawiać dobitnie wizerunku naszej firmy – w okresie Świąt Bożego Narodzenia możemy pokusić się o pocztówkę stricte świąteczną, zamieszczając jedynie na niej logo firmy, czy jej nazwę, wówczas taka pocztówka staje się okazjonalna a osoba, która ją otrzyma wie, że pamiętamy o niej w tak ważnym momencie. Urodziny, to również doskonały sposób na składanie życzeń, któż z nas nie cieszy się gdy ktoś ważny o nim pamięta?
Wspólnicy, sponsorzy a nawet stali klienci zasługują na to, by raz w roku pamiętać o ich osobistym święcie. Wówczas więź jeszcze bardziej się zacieśnia. Pocztówki reklamowe powinny być wykonywane na dobrej jakości materiału – te które możemy kupić nad morzem czy w górach właśnie na takim materiale są wykonane. Twardy kartonik zapełniony ilustracją idealnie nadaje się do tego by komunikować się z innymi osobami. Aby nie przepłacać, bo jak wiadomo, gdy mamy sporo klientów czy kontrahentów z którymi współpracujemy ilości mogą sięgać nawet tysiąca, wówczas należy znaleźć firmę, która wykonuje tanie pocztówki reklamowe. Sprawa staje się łatwiejsza w momencie, gdy posiadamy swojego grafika komputerowego, który stworzy niepowtarzalną wizualizację pocztówki. Musimy pamiętać aby nie popełnić plagiatu – samodzielne wykonanie pocztówki wymaga inicjatywy twórczej, korzystanie z dostępnych już obrazków i wykorzystywanie ich do promowania swojej firmy jest nielegalne. Następnym krokiem będzie szukanie dość taniego wykonawcy tj. drukarni, która wydrukuje nasze pocztówki reklamowe w miarę tanio. Wbrew pozorom firm tego typu jest wiele i każda z nich aby posiąść jak największą ilość klientów stara się aby ich ceny były konkurencyjne.
Co zyskuje firma gdy posiada pocztówki reklamowe?
Przede wszystkim może dać do zrozumienia swoim wspólnikom i klientom, że o nich myślimy w gorących okresach świątecznych. Dzięki temu można np. zareklamować nowy świąteczny produkt, czy w przypadku biur podróży egzotyczną wycieczkę. Pocztówki reklamowe mogą służyć nie tylko jako widokówki ale również firmowe kartki Bożonarodzeniowe i Wielkanocne, ale również kartki okolicznościowe, jubileuszowe – w przypadku okrągłego jubileuszu firmy, ale również mogą być traktowane jako zaproszenia na bankiety, wernisaże czy wyjazdy konferencyjne. Możemy uważać pocztówki za zapomnianą formę korespondencji ale jest to doskonała forma reklamy – jeżeli pocztówka przedstawia ładny obrazek z chęcią zatrzymamy go, a wraz z nim informacje o firmie dzięki czemu o niej nie zapomnimy. Warto zwrócić uwagę na wykonanie. Nadruk powinien być zabezpieczony specjalnym lakierem dzięki czemu fotografia nie ulegnie destrukcji. Jedną stronę, tą na której widnieje fotografia można również poddać laminowaniu, dzięki czemu będzie się ładnie prezentować. Druga strona powinna natomiast nie być powlekana aby można było umożliwić na niej pisanie.
Jeżeli firma ceni sobie lojalność współpracowników, pracowników a także klientów doskonale wie, że formą reklamy jaką jest pocztówka jest dość opłacalna. Wydruk kilkuset pocztówek daje możliwość dotarcia do ogromnej liczby odbiorców a to znów skutkuje, że każda z tych osób w odpowiednim okresie przypomni sobie o istnieniu naszej działalności i sięgnie po oferowane przez nas produkty czy też usługi. Reklama jest jedną z najważniejszych dziedzin w każdej firmie, dzieki niej pozyskujemy klientów, promujemy swoje produkty czy też usługi. Informujemy klientów o posiadamy asortymencie, promocjach a także dajemy im mozliwość zapoznania się z naszymi produktami. Dzięki pocztówkom możemy od czasu do czasu w nieco inny sposób poinformować klientów czy też wspólników o planowanych nowościach a także przypomnieć w pewnych okresach o produktach, które już dawno są na rynku. Dzięki pocztówkom zawierającym ciekawą ilustrację wraz z logo naszej firmy czy też samą jej nazwą pokazujemy klientowi, że taki asortyment znajdą właśnie u nas. Pomimo tego, że jest to zwyczajny kartonik daje poczucie więzi z klientem – w końcu wykonanie pocztówki, wypisanie, podpis Dyrektora a także wysłanie jej do tak sporej liczby osób świadczy o zaangażowaniu firmy, a więc jest to dobra forma reklamy.
My myślimy o nich – Oni pomyślą o nas. Warto przemyśleć sprawę z pocztówkami reklamowymi i pokusić się o wprowadzenie takowej promocji i reklamy do naszej firmy czy instytucji. Z pewnością się opłaci, zwłaszcza gdy swoje usługi zlecimy solidnej i rzetelnej firmie, która wykona pocztówki dobrej jakości oraz w dość atrakcyjnej cenie. W końcu chodzi o to by zarobić przy jak najniższym nakładzie. Wprawdzie na reklamę wydaje się dość sporo pieniędzy, jednakże każde zaoszczędzenie na budżecie może być wykorzystane w inny sposób. Pocztówki są doskonałą formą reklamy i z pewnością każdy doceni je w swej prostocie oraz użyteczności.