Bez kategorii

Opinie w sieci

Opinie w sieci

Opinie w sieci

Choć internet jest wielka skarbnicą różnych treści – nie zawsze sprawdzonych i uczciwych to jednak staje się również bazą wiedzy o osobach, firmach, usługach i produktach i coraz częściej robiąc zakupy, zlecając usługi czy też nawet wybierając restaurację, w której zjemy obiad lub też zorganizujemy imprezę rodzinną czy firmową sugerujemy się opiniami innych użytkowników w sieci. A oceny, rankingi czy też recenzje stają się reklamą danej marki. Bywają również antyreklamą.

  1. Kiedy opinia jest ważna
  2. Jak usunąć opinie z Google?
  3. Możliwości konta Google

Kiedy opinia jest ważna

Warto pamiętać o tym, że klienci w sieci chętniej będą krytykować produkty i usługi niż je chwalić. Z drugiej strony warto pamiętać o tym, by zbyt pochopnie nie usuwać negatywnych komentarzy zamieszczanych pod opisem naszej firmy w Google, chyba że są one wystawione niesłusznie lub też łamią regulamin. W wielu wariantach może się okazać, że to celowe działanie konkurencji lub też efekt nieporozumienia. Warto więc odpowiedzieć na negatywną opinię zamiast ją usuwać, bo w ten sposób również budujemy swój wizerunek, a także dajemy możliwości, aby rozwiązać problem. Warto pamiętać o tym, że ocenę można zmienić.

Jak usunąć opinie z Google?

Przyzwyczajamy się do tego, że także w internecie nic nie jest na zawsze. Coraz częściej również zastanawiamy się, jak usunąć własną opinie z Google. Powody mogą być różne. Zdarza się, że zmieniła się oferta firmy lub też jakość usług i nie chcemy już polecać jej znajomym i innym użytkownikom. Poza tym oczywiście możemy również docenić pozytywne zmiany. Czasem wystarczy więc zmienić opinię, ale zdarza się, że chcemy się całkowicie pozbyć śladów z komentarzy.

Możliwości konta Google

Jeśli zastanawiasz się, jak usunąć własną opinie z Google, sprawdź możliwości, jakie daje sama wyszukiwarka. Wystarczy się zalogować na swoje konto, z którego dodawałeś komentarz. Następnie trzeba znaleźć firmę lub instytucję, krócej opinię wcześniej wystawiliśmy na wizytówce Google. Nasza powinna się pojawić jako pierwsza i by ją zmienić lub usunąć, wystarczy kliknąć na swoje imię i nazwisko. Pojawi się lista wszystkich firm, które ocenialiśmy i po kliknięciu na trzy kropki obok nazwy otworzymy panel, w którym możemy przeprowadzić interesujące nas zmiany. Istotne stają się one od razu widoczne w wyszukiwarce. By zarządzać wszystkimi swoimi działaniami w Google, wystarczy jedynie zalogować się na konto. Warto przy tym pamiętać, że, w momencie gdy jesteśmy zadowoleni z usług, produktów lub oferty danego przedsiębiorstwa lub instytucji, dobrze jest wystawiać pozytywne opinie. Dla innych użytkowników będą one niezwykle ważne, a często pozwalają się marce rozwijać.