Jak zaprojektować pudełko na swoje produkty – kilka porad
Projektowanie pudełek może się wydawać proste. Zaprojektowanie pudełka, którym się wyróżnisz jest już nieco trudniejsze. Jednak i tutaj nawet osoba bez graficznych umiejętności może sobie poradzić. Poniżej kilka porad i przykładów, jak z tym zadaniem poradzili sobie inni.
Pudełka kartonowe, które mówią do klientów
Zaczynasz projektować opakowanie. Pierwsze co przychodzi Ci na myśl to oczywiście logo. Jednak na pudełku można zmieścić wiele więcej! Możesz zaintrygować klienta dodając ciekawy tekst.
Powyższe pudełko jest ciekawe jeszcze z jednego powodu. Otóż jest to przykład zagospodarowania bocznej ściany. Możesz na niej umieścić chwytliwy tekst, namiary na Twoje profile na Facebooku czy Instagramie lub inne informacje dotyczące właściwości Twojego produktu.
Kolejny pomysł na projekt opakowania to stworzenie wzoru składającego się z powtarzalnego motywu. W tym przypadku firma Old Norse postanowiła wykorzystać motywy zaczerpnięte z nordyckiego pisma runicznego.
A może… własne pudełka ozdobne
Pudełko powinno stanowić spójną całość ze sprzedawanym produktem. Dlatego w przypadku produktów premium dobrze pomyśleć również o pudełkach w wersji premium. Istnieje cała paleta środków, jakimi możemy podkreślić wyjątkowość naszego opakowania. Hot stamping, stosowanie tłoczeń wklęsłych czy wypukłych, wykończenie folią błyszczącą lub matową – tak naprawdę granicę stanowi jedynie inwencja twórcza projektanta.
Poniżej znajdziecie przykład pudełka, przy produkcji którego wykorzystano hot-stamping oraz tłoczenia w czarnym, grubym kartonie. Jak widać, efekt premium można uzyskać stosując prostą formę, urozmaiconą jednym, dominującym motywem.
Zachowaj spójność
To punkt dotyczący sprzedawców mających w ofercie produkty o rozmaitych rozmiarach i kształtach, wymagających stosowanie odmiennych opakowań. Jak widać na poniższym zdjęciu, nawet stosując tak odmienne opakowania, jak pudełka kartonowe i foliopaki, można zachować spójność przekazu graficznego.
Jak możesz zauważyć, w tym przypadku zastosowano także nadruk we wnętrzu pudełka – to też świetna okazja do urozmaicenia opakowania i dodatkowa przestrzeń do wykorzystania na napis lub motyw graficzny.
Wykorzystaj teksturę naturalnego materiału
Bardzo intuicyjnym podejściem do projektowania opakowań jest stosowanie jaskrawych kolorów przyciągających wzrok. Jednak wzrok może też przyciągać… prostota formy i kolorów. Zgodnie z tą logiką swoje pudełka zaprojektowała firma Girls Collective.
Cały nadruk sprowadza się do małego logo umieszczonego na górnej stronie opakowania. Tutaj wrażenie ma robić dopracowana forma opakowania z grubymi ściankami części wysuwanej. I kolor oraz tekstura naturalnego kartonu bez dodatków.