Czy naklejki podłogowe to przyszłość reklamy?

Naklejki podłogowe są coraz częściej wykorzystywanym elementem reklamowym bądź uzupełniającym promocyjnej kampanii. Bardzo często będąc w supermarketach, czy sklepach tematycznych szukamy różnego rodzaju wskazówek, rozglądając się po miejscu. Reklamy podłogowe nie tylko wskażą nam drogę do konkretnego działu, ale również mogą okazać się kanałem treści dla oferty nas interesującej. Bardzo ważnym elementem jest tutaj odpowiedni projekt naklejki podłogowej, który nie tylko będzie przykuwał oko nienaganną grafiką, ale również przekazywał konkretną treść.
Dlaczego warto umieszczać reklamę na podłodze?
Reklamy podłogowe wciąż są świeżą formą przekazywania treści, a co za tym idzie bardzo absorbującą dla klientów. Najczęstsze miejsca, na których umieszczone zostały treści marketingowe znajdują się na poziomie naszego wzroku, albo wysoko powyżej. Jednak w sklepach najczęściej zwracamy większą uwagę na to na czym i gdzie stajemy, co przekłada się znacząco na nasze odbieranie treści.
Kolejnym aspektem rozpoczęcia umieszczania treści kampanii na podłożu jest przyzwyczajenie spoglądania w dół, spowodowane częstym używaniem urządzeń elektrycznych jak smartfon. Niektóre reklamy można nawet zeskanować przy pomocy telefonu, by znaleźć się szybko na stronie z interesującymi nas produktami. Bardzo często nawet zrobienie zdjęcia grafiki, która wpadła nam w oko i wysłanie jej do naszych znajomych, przekłada się na wzrost zainteresowania organizacją.
Jak to działa?
Przyczyn zainteresowania naklejkami podłogowymi można szukać nawet w niewinnej grze w podchody. Reklamodawca umieszcza pod nami wskazówki, najczęściej w przyjaznych formach jak koło lub kwadrat, a czasem w zachęcających do interakcji jak ślady stóp czy strzałka w konkretną stronę. Jest to pewnego rodzaju zabawa, na którą się chętnie godzimy, gdyż mamy nadzieję na znalezienie obiecanego „skarbu”, czyli okazji.
Często bywa, że w ogromnych sklepach ludzie czują się zagubieni i nie wiedzą w którą stronę udać się do konkretnego działu. Dzięki odpowiednio dobranej reklamie podłogowej, nie tylko można przykuć uwagę konsumenta swoim produktem, ale również przypomnieć mu powód jego przyjścia w to miejsce. Jako producent masła, możesz przypomnieć zagubionym klientom, że do zrobienia jajecznicy dobrze byłoby użyć tego rodzaju tłuszczu.
Dzięki interaktywności użytkownika z treścią przedstawioną w oryginalnej formie, może on dodatkowo zapamiętać, że konkretna firma pomogła mu uratować jutrzejsze śniadanie. Przy kolejnym razie, sięgając po produkt określonej kategorii, konsument będzie pamiętał o uzyskanej pomocy ze strony producenta.