Coraz więcej obowiązków i zmartwień, a coraz mniej czasu na odpoczynek. Tryb życia znacznej większości z nas jest niezwykle intensywny i pełen różnorodnych bodźców. Nie brakuje w nim również stresu, z którym naprawdę trudno sobie poradzić. Co gorsza, u wielu osób wszystkie te emocje i wrażenia nie odpuszczają także wtedy, kiedy przychodzi czas na sen. Wówczas całkowicie uniemożliwia on zaśnięcie, a noc bardzo szybko zamienia się w zupełnie nieprzespaną. Natural Pharmaceuticals zauważa, że bezsenność jest problemem, który jest bardziej powszechny, niż mogłoby się nam wydawać. Niestety może to prowadzić do spadku koncentracji, a tym samym efektowności wszystkich podejmowanych działań. Organizm nie mogąc się zregenerować, nie jest w stanie prawidłowo funkcjonować, a my czujemy się coraz gorzej. Problem ten można rozwiązać, jednak do tego konieczne jest wykorzystanie sprawdzonych sposobów.

Stałe nawyki

To, co robimy przed snem, ma naprawdę duże znacznie, chociaż nie zawsze zdajemy sobie z tego sprawę. Wyrobienie sobie odpowiednich nawyków uważa się za jeden z najskuteczniejszych sposobów na poprawienie jakości snu. Wszystkie podejmowane aktywności, jak zaznacza Natural Pharmaceuticals, powinny wyciszać organizm i sprzyjać późniejszemu odpoczynkowi. Pierwszą rzeczą, którą należy zrobić, jest odłożenie wszystkich takich urządzeń elektrycznych jak telefon, tablet oraz laptop nie później niż półtorej godziny przed położeniem się do łóżka. Z ich ekranów dobiega bowiem niebieskie światło przyczyniające się do spadku poziomu melatoniny, a to właśnie ona jest odpowiedzialna za rytm dobowy. Dodatkowo wyciszeniu sprzyjają nawet krótkie ćwiczenia oddechowe oraz medytacja, które wprowadzają pewnego rodzaju harmonię. 

Przygotowanie sypialni

Nie powinno być najmniejszych wątpliwości co do tego, że nasze otoczenie nieustannie na nas oddziałuje. Jest to powód, dla którego przyzwyczajenia przed snem nie powinny ograniczać się wyłącznie do toalety i wyniesienia wszystkich urządzeń z pokoju. Konieczne jest odpowiednie przygotowanie całej sypialni w taki sposób, żeby zapobiec bezsenności i ułatwić odpoczynek. Przede wszystkim konieczne jest wywietrzenie całego pomieszczenia, w którym wkrótce położymy się do snu. Szacuje się, że temu sprzyjają temperatury pomiędzy 18 a 22 stopniami Celsjusza. Dodatkowo bardzo duże znaczenie dla jakości relaksu ma materac. Bardzo często to właśnie brak odpowiedniego wsparcia ciała w nocy może być powodem problemów ze snem. Przyczynia się to nie tylko do dłuższego zasypiania, ale także do budzenia się całkowicie zmęczonym. Materac można skropić lub spryskać olejkiem lawendowym bądź rumiankowym, co zgodnie z zasadami aromaterapii pomaga w zrelaksowaniu się.

Dieta i suplementacja 

Codziennie spożywane posiłki mają bardzo duże znaczenie dla funkcjonowania całego organizmu. Mogą wpływać one na samopoczucie, siły do działania, ale również… na sen! Oczywiście ze względu na porę dnia, to kolacja najbardziej oddziałuje na nocny odpoczynek oraz jego jakość. Nie ma jednej uniwersalnej godziny, w której należy go spożywać. Jest natomiast zasada, według której ostatnie danie należy zjeść najpóźniej dwie godziny przed położeniem się do łóżka, a wybrane produkty powinny być lekkie. Polecane jest uwzględnienie w kolacji jedzenia z tryptofanem, który znajduje się między innymi w rybach, mleku oraz czekoladzie. Wszystko to sprawi, że trawienie zakończy się jeszcze przed uśnięciem. Przy problemach ze snem warto rozważyć zażywanie suplementów diety, które mają na celu ułatwić zasypianie oraz wejście w głęboką fazę snu. Oferuje je między innymi Natural Pharmaceuticals, który swój produkt stworzył na bazie naturalnych składników i wyciągów roślinnych, dzięki czemu jest w pełni bezpieczny.