Możliwość dotarcia do coraz większej liczby klientów i tym samym znacznego rozszerzenia grona odbiorców naszych produktów lub usług nigdy nie było łatwiejsze niż dzisiaj. Internet otworzył nam furtkę i od nas tylko zależy, czy odważymy się ją przekroczyć, czy też nie.

Internet obecnie

Współczesny marketing opiera się dziś na prezentowaniu naszych produktów lub treści. Masa usług, sprzętu, ciekawostek zalewa naszą przeglądarkę każdego dnia na nowo. To tutaj producenci, pośrednicy, twórcy znajdują ludzi zainteresowanych swoimi usługami. Rynek praktycznie bez granic, na którym, aby zaistnieć, trzeba tylko użyć odpowiedniego materiału promocyjnego, czegoś, co przyciągnie uwagę lub pobudzi zmysły. Istnieje wiele sposobów dotarcia do ludzi poprzez artykuły, treści pisemne z atrakcyjnymi tytułami, filmy reklamowe, zdjęcia produktów . Doskonale wiemy, że ludzie kupują oczami to, co w danym momencie odpowiada ich upodobaniom lub potrzebom, często niezależnie od ceny czy innych czynników. Dlatego bardzo ważne jest, aby dobrze zaprezentować to, co oferuje producent, czyli nic innego jak odpowiedni marketing.

Pierwsze wrażenie jest najważniejsze

Jak wyróżniasz swoją markę na tle konkurencji? W końcu nieograniczony rynek przyciąga także coraz więcej nowych usługodawców i producentów. Ich rosnąca liczba wpływa na nasz wybór, nie dlatego, że zawsze podejmujemy przemyślane decyzje zakupowe. Studio fotograficzne zazwyczaj tworzy zdjęcia kupowanych przez nas produktów, ale nadal wybieramy dostępne często najbliżej, najszybciej usługi, które przynajmniej w jakimś stopniu spełniają nasze wymagania. Na pewno jest dla nas coś bardziej odpowiedniego, co będzie dla nas bardziej przydatne, albo chociaż tańsze. Ten przykład pokazuje, że zakup, którego dokonujemy, jest wybierany nie tyle w oparciu o sam produkt, co o prezentację, wizerunek, produkcję filmową tego produktu dla nas.

Jak więc kupić świadomie

Łatwo jest to powiedzieć, że nasze zakupy są przemyślane, choć nie raz zdarzyło nam się wybierać oczami, to co zostało mi przedstawione. Przykładem może być szukanie dostawców usług na moim ślubie. Postanowiłem postawić na film ślubny kosztem fotografii. Czy to słusznie czy nie, ciężko jest mi powiedzieć, ale teraz wiem, że gdybym wtedy miał przed oczami odpowiednio dobrą prezentację fotografii, być może moja decyzja byłaby inna. Pech chciał że obejrzałem obrazki zapierające dech w piersiach właśnie na filmie i to sprawiło że zdecydowałem się na tego typu usługę.

Jednak z punktu widzenia producenta warto inwestować w odpowiednie środki marketingowe, aby zwiększyć obroty, zyskać i zadowolić klientów. Jeśli nasz poprzednie akcje marketingowe nie zapewniają namacalnych skutków, może przydatne okazać się powierzenie marketingu odpowiednimi dostawcami tego typu usług. Często specjaliści zrobią coś za nas lepiej, a my swój czas będziemy w stanie przeznaczyć na inne działania, na które zwykle nie mieliśmy czasu. Omawiany powyżej nieograniczony rynek stworzony przez internet przyniósł nam również więcej firm w tym obszarze naszej działalności co nasza, a każdy musi wybić się na tle konkurencji, aby zostać zauważonym.

Wybierajmy więc świadomie!