Reklama w telewizji to sposób na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Jednak produkcja reklam telewizyjnych stanowi dla wielu firm duże wyzwanie, któremu nie są w stanie samodzielnie sprostać. Warto wówczas zdecydować się na dom mediowy, który zadba o spełnienie wszystkich standardów jakie powinna posiadać reklama w TV, dzięki czemu możliwe będzie osiągnięcie skuteczności reklamy określane jako ROI (Ang. return on investment), czyli zwrot z inwestycji i zwiększona widoczność marki wśród konkurencji.

Przygotowanie spotu reklamowego w telewizji, czyli pierwszy krok w stronę skutecznej reklamy w TV

Reklama stanowi dźwignię handlu - jak mówi słynne powiedzenie i chociaż reklama w telewizji jest dosyć kosztowna, jednak cechuje ją wysoka skuteczność z uwagi na możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Dlatego wiele firm decyduje się na zakup reklamy w TV i zlecenie przygotowania jej odpowiednim firmom. W każdej sytuacji punktem wyjścia jest ciekawy scenariusz, odwołujący się do USP (Ang. unique selling proposition), czyli znalezienia cechy, która pozwoli wyróżnić się wśród konkurencji, a dzięki temu podniesie widoczność marki lub firmy oraz sprzedaż produktów lub usług. W praktyce jest to więc unikalna propozycja sprzedaży, która musi zawrzeć się w dobrym scenariuszu. Równie ważne jest zastosowanie efektów psychologicznych, takich jak np. społeczny dowód słuszności, odpowiednie oddziaływanie na odbiorców obrazem, słowem i kolorem, reguła wzajemności i sympatii i inne.

Jak wygląda proces produkcji reklamy telewizyjnej i jakie są dostępne formaty?

Proces produkcji reklam telewizyjnych składa się z trzech, głównych etapów: preprodukcji, produkcji i postprodukcji. Pierwszy z nich jest najbardziej czasochłonny i to od jakości jego przygotowania zależy efekt końcowy. Średni czas przygotowania reklamy wynosi około 2 do 3 tygodni.

Jeśli chodzi o dostępne formaty reklamy w telewizji to najskuteczniejsze i najczęściej wybierane rodzaje promocji produktów i marek to banery sponsorskie, dostępne w trzech wariantach, takich jak: slider, animacja i kamera, które trwają do 8 sekund i są emitowane przed programami. Chętnie wybierane są też lokowania produktów w programach oraz serialach, ponieważ jest to tańsza alternatywa dla spotów oraz spoty reklamowe, które trwają do 60 sekund (najczęściej jednak ok. 30 sekund) i są wyświetlane w telewizji w przerwach między programami lub też w trakcie programów, np. gdy film przerywany jest reklamami.

Jak wybrać dom mediowy, który odpowiada za reklamę?

Decydując się na reklamę w telewizji, niezależnie od jej formy, warto wybrać odpowiednią agencję, która posiada niezbędne kompetencje do tworzenia reklam i kształtowania komunikacji marketingowej marki oraz firmy. Jeśli chodzi o reklamę w telewizji to wyzwania dla kampanii reklamowych cały czas się zmieniają. Dlatego wybór odpowiedniej firmy pozwala na zadbanie o promocję w odpowiednim czasie i na dobrze dobranych kanałach. Dom mediowy wynegocjuje też atrakcyjne warunki emisji reklamy jeśli chodzi o kwestie finansowe i czas antenowy, który ma duże znaczenie w zakresie dotarcia do właściwego grona odbiorców.

Promocja firmy w telewizji daje możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców oraz przebicia się na tle konkurencji - o ile jednak zostanie przygotowana dobra strategia reklamowa, dopasowana do potrzeb danego brandu i potencjalnych klientów. Dlatego przygotowanie reklamy w telewizji warto zlecić najlepszej agencji i specjalistom, którzy zadbają o stworzenie reklamy, biorąc pod uwagę istotne czynniki, takie jak: branża, sposób funkcjonowania firmy, grupa docelowa, posiadany budżet itp. Interesuje Cię reklama w telewizji? Sprawdź ofertę Warszawskiej Grupy Mediowej!