Utrzymanie zdrowego trybu życia jest bardzo ważne podczas ciąży. Zalicza się w to nie tylko ruch, ale również to co jemy i pijemy. Wysoki poziom nawodnienia jest kluczowy dla zachowania dobrego zdrowia, ale również samopoczucia w trakcie ciąży.

Co daje odpowiednie nawodnienie?

U każdego człowieka, który spożywa odpowiednią ilość płynów w ciągu dnia wygląd skóry będzie zdrowy. Dodatkowo właściwa ilość wypijanej wody pozwala na utrzymanie prawidłowej masy ciała, oraz na pozbycie się z organizmu produktów metabolizmu i toksyn. Brak nawodnienia może z kolei prowadzić do złego samopoczucia i np. do bólów głowy czy spadku koncentracji.

Gdzie szukać informacji o diecie w ciąży?

Informacji co pić i jeść w czasie ciąży najlepiej szukać w Internecie, książkach lub czasopismach. Jeśli zdecydujemy się na pierwszą z opcji najlepiej niech będzie to blog o zdrowiu taki jak http://mediprint.pl/. Na takiej stronie znajdziemy wszelkie informacje niezbędne podczas ciąży. Jeśli jakiś temat nas bardzo zainteresuje, warto wtedy wybrać specjalistyczną literaturę np. z biblioteki. Pozwoli ona na poszerzenie wiedzy z danej dziedziny.

Ile płynów należy spożywać dziennie?

Organizm kobiet w ponad 55% składa się z wody. U mężczyzn jest to ponad 60%. Regularne dostarczanie wody jest kluczowe dla zachowania dobrego zdrowia. Zgodnie z zaleceniami minimalna ilość płynów jaką dorosły człowiek powinien przyjmować w ciągu dnia to 1,5 litra. Dla kobiet w ciąży ta ilość jest większa i wynosi około 2-2,5 litra wody dziennie. Należy jednak pamiętać, że do organizmu dostarczamy płynów nie tylko pijąc. Jedzenie owoców i warzyw, czy spożywanie zup to doskonały sposób na zwiększenie ilości dostarczanej do organizmu wody.

Co pić w czasie ciąży?

Najzdrowszym płynem do spożywania w czasie ciąży jest czysta woda. Ważne, aby była ona wysokiej jakości. Podczas zakupów należy zwrócić uwagę na ilość składników mineralnych w 100 mililitrach produktu. Im będzie ona wyższa tym lepiej. Każdy producent ma obowiązek umieszczać taką informację na etykiecie. Woda powinna stanowić 60 do 80 procent płynów dostarczanych do organizmu w ciągu dnia. Najlepszym wyborem będą wody mineralne i wysoko mineralizowane. Unikać należy wód źródlanych. Nie szkodzą one zdrowiu, jednak zawierają dużo mniej wartościowych składników.

Warzywa i owoce w płynie

Bardzo dobrym sposobem na dostarczanie płynów do organizmu jest picie soków i smoothie. Możemy je kupować gotowe lub samodzielnie przyrządzać je w domu. Jeśli decydujemy się na drugą opcję to musimy zakupić wyciskarkę wolnoobrotową oraz blender kielichowy. Wyciskarka pozwoli na wyciśnięcie soku nawet z tak twardych warzyw jak marchew czy burak. Dzięki specjalnemu ślimakowi, warzywa i owoce nie rozgrzewają się, a sok z nich wyciśnięty nie traci witamin. Blender z kolei doskonale sprawdzi się przy przygotowywaniu smoothie z miękkich owoców np. z dodatkiem szpinaku. Warto wybierać owoce i warzywa sezonowe w zależności od pory roku. Jeśli mamy taką możliwość postawmy również na produkty od lokalnych producentów z upraw ekologicznych.