Usuwanie negatywnych opinii w Internecie, czyli dlaczego warto zainwestować w budowanie pozytywnego wizerunku firmy?

Obecnie Internet jest jednym z najważniejszych mediów, dzięki któremu jesteśmy w stanie komunikować się praktycznie z całym światem. Właściwie nie ma firmy, która nie inwestuje w swoją pozycję w sieci i w budowanie pozytywnego wizerunku. Mówi się nawet, że jeśli czegoś nie ma w Google to nie istnieje naprawdę i możliwe, że jest w tym nieco prawdy. Jeśli nie ma danych o konkretnej firmie w sieci na pewno nie świadczy to pozytywnie o jej wizerunku i nie może budować pozytywnej relacji z internautami. Dziś prawie każdy zagląda do sieci szukając opinii o danej firmie, o jej ofercie i zakresie usług – negatywne komentarze mogą burzyć wizerunek nawet najlepszej działalności i nie zawsze związane są z niskim poziomem świadczonych usług.



Skąd mogą brać się negatywne komentarze?

Hejt stop Powiedzmy sobie jasno, że firma która świadczy usługi marnej jakości i traci przy tym klientów, nie zajmuje się na ogół inwestycją w usuwanie negatywnych komentarzy z sieci, ponieważ byłaby to syzyfowa praca. Takie komentarze szybko powrócą, ponieważ świadczą o realnej sytuacji, dlatego nie ma sensu w jakiś sposób z nimi walczyć. Każda szanująca się firma powinna jednak dbać o swój wizerunek w sieci, a w szczególności gdy posiada grono zadowolonych klientów, zawsze świadczy usługi na wysokim poziomie i dba o swoją pozycję na rynku. Bywa jednak, że nawet dobrze prosperujące firmy znajdują na swój temat negatywne komentarze w sieci. Związane jest to z nieuczciwą działalnością konkurencji, która w ten sposób chce zniechęcić klientów czy nawet rozżalonych zwolnieniem pracowników, którzy pragną odegrać się na byłym pracodawcy. Niestety, często takie działania obejmują dodawanie nie tylko pojedynczych komentarzy, a nawet ich dziesiątek, co można naprawdę poważnie zepsuć opinię.



Czy negatywne komentarze można usunąć z sieci?

Na szczęście istnieje możliwość pozbycia się negatywnych komentarzy z sieci. Najbardziej pracochłonnym i kosztownym sposobem jest wynajęcie prawnika, który będzie działał na rzecz usunięcia negatywnych wpisów z portali internetowych i może skierować swoje działania na drogę sądową. Sprawa jest o wiele prostsza gdy posiadamy IP użytkownika dodającego negatywne treści, możemy go zlokalizować i ustalić jego dane. Niestety, ten proces potrafi trwać miesiącami i jest kosztowny, przez co niewiele firm decyduje się na taka metodę walki z internetowym „hejtem”, chociaż jest to opcja przynosząca najlepsze efekty. Jedną ze skuteczniejszych metod jest również depozycjonowanie negatywnych wpisów, czyli umieszczanie ich na dalszych stronach wyszukiwarek. W wyniku tego nie rzucają się one w oczy i znajdują się o wiele dalej niż komentarze pozytywne, co nieco poprawia wizerunek firmy – w końcu nie każdy klient do nich dotrze. Należy pamiętać, że depozycjonowanie nie usunie jednak całkowicie komentarzy negatywnych, a tylko zmniejszy ich widoczność. Trzecią metodą na pozbycie się z sieci negatywnych komentarzy jest zwrócenie się do właściciela witryny z prośbą o usunięcie niepochlebnych wpisów, oczywiście wraz z podaniem odpowiednich argumentów, które nakłonią go do podjęcia działań zgodnie z naszymi żądaniami. Jest to chyba najprostszy, ale najmniej skuteczny sposób na pozbycie się negatywnych komentarzy. Zazwyczaj jednak nawet jeśli to się uda, szybko pojawią się kolejne, podobne komentarze.

Czy poprawa wizerunku firmy w sieci jest możliwa?

hejt you Jeśli zdecydujemy się na walkę z negatywnymi i niesprawiedliwymi komentarzami to na pewno uda na się uzyskać poprawę wizerunku firmy. Skuteczność tych działań jest jednak zależna od metody jaką wybierzemy, a to jest już indywidualna sprawa. Nie ważne czy uda nam się uzyskać całkowite usunięcie wpisów czy staną się one jedynie mniej widoczne w sieci, na pewno przyniesie to pozytywny skutek i poprawę obecnej sytuacji. Oczywiście wraz z podjęciem tych kroków należy dalej świadczyć usługi na wysokim poziomie, a zadowoleni klienci będą tworzyć nam pozytywną reklamę, świadczącą tylko o nieuczciwych działaniach związanych z dodawaniem niepochlebnych komentarzy. Możemy również walczyć z komentarzami dodając posty z wytłumaczeniem obecnej sytuacji - to również może przynieść efekt, ale z drugiej strony może wywołać kolejną falę "hejtu" ze strony konkurencji.